

-
KASA BILETOWA
☎️ 32 785 70 15CZYNNA OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU (OPRÓCZ ŚWIĄT) W GODZ. 14:00–18:00 ORAZ GODZINĘ PRZED KAŻDYM SPEKTAKLEM
- | Zarejestruj| Zaloguj

Anatomie
Performans/spektakl intermedialny
autorki: Natalia Chylińska/Katarzyna Pastuszak (koncept, reżyseria, choreografia, tekst, wideo, scenografia, kostiumy, dźwięk)
czas trwania: 45 min
W „Anatomiach” artystki grają z konwencją lekcji anatomii. Stawiają pytanie o to, czyje oko patrzy i jaki krajobraz tworzy swoim spojrzeniem. Rozszerzają percepcję o czułe ucho, rejestrujące procesy zachodzące w wewnętrznym krajobrazie dźwiękowym. Poszukują wielogłosowej anatomii. Artystki pytają, w jaki sposób człowiek może decentralizować swoją pozycję i doświadczać siebie jako otwarty proces.
Dwa ciała chłonące ziemię wprowadzają pierwszy ruch w obszary obrosłe w tabu. Chcą siać, użyźniać, ogrzewać, chronić – przepuszczając przez siebie światy ludzkie i więcej-niż-ludzkie. Wsłuchują się w kondycję pojedynczego człowieka – osobiste, małe kataklizmy, odnajdując wspólną przestrzeń z krajobrazem naturalnym niszczonym przez człowieka.
Anatomie
to przyleganie do wybuchów, które rozrywają zastany układ
to ożywianie tego, co zastygło w drodze na powierzchnię
to wpuszczanie przez szczeliny
to dotykanie skrystalizowanych w ciele osadów, pozostałości złożonych procesów akumulacji
to ćwiczenie ze spekulacji
to bliskość, która nie może nie być polityczna
to próba osadzenia się w przestrzeni, która naruszyła delikatną tkankę intymności
„Doświadczenie dotyku niezbyt dobrze przekłada się na słowa, nie- zręcznie wyraża. Jest doraźne i jakby takim chciało pozostać, wyślizguje się spod zastępczych znaków i umyka wtórnym przywołaniom. W każdym razie konflikt między dotknięciem a słowami jest wyraźny”. (Jolanta Brach-Czaina, Błony umysłu, Warszawa 2003, s. 59).
Anatomies
intermedia performance
authors: Natalia Chylińska/Katarzyna Pastuszak (concept, direction, choreography, text, video, scenography, costumes, sound)
duration: 45 min
In “Anatomies”, the artists play with the convention of the anatomy lesson. They question whose eye is looking and what kind of landscape it creates with its gaze. They extend the perception to the sensitive ear, recording the processes of the inner soundscape. They seek a polyphonic anatomy. The artists ask how we can decentralize our position and experience ourselves - humans - as an open process.
Anatomies – two bodies that absorb the earth and introduce the first movement into taboo areas. They want to sow, fertilize, embrace with warmth, protect - let the human and non-human agents pass through them. They listen to the condition of an individual human being - to the small personal cataclysms, and thus find common ground with the natural landscape that has been destroyed by man.
Anatomies
are listening and clinging to explosions that tear apart the stagnant system
are reviving what has frozen on its way to the surface allow dripping through the fissures
touch the sediments crystallized in the body,
the remains of complex processes of accumulation
are an exercise in speculation
are the proximity that cannot fail to be political
are an attempt to embed oneself in a space that has violated the delicate tissue of intimacy
“The experience of touch is difficult to translate into words and awkwardly expressed. Its nature is ad hoc as if it wanted to remain, hence it slips out from under replacement signs and escapes secondary evocations. In any case, the conflict between touch and words is evident”. (Jolanta Brach-Czaina, transl. K. Pastuszak, “Membranes of the Mind”, Warsaw 2003, p. 59).
W najbliższym czasie gramy:
FOTO
Tomoko Kosugi